Adgang til oplysninger via Folkeregister |
Besvar |
Forfatter | |
Find-Relation
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indlæg
Besøg medlems hjemmeside
Føj til venneliste
Admin Group Medlem siden: 08-Jan-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Mar-2004 kl. 10:04 |
Folkeregister i Danmark oprettet 1924 (efter forsøg Kbh. Frb). Kender man ophodssted for en person på et tidspunkt efter 1928, har private ret til at få de oplysninger, som er beskrevet på https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=10354#K12. Det Centrale folkeregister oprettet 1/4 1968. Redigeret af Find-Relation - 17-Aug-2008 kl. 09:32 |
|
Find-Relation
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indlæg
Besøg medlems hjemmeside
Føj til venneliste
Admin Group Medlem siden: 08-Jan-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Forslag til skabelon til skrivelse, som kan benyttes med henvisning til ovennævnte regler: Til ____ Kommune Lov om Det Centrale Personregister. - LOV nr 426 af 31/05/2000 Kapitel 12 (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=10354#K12) – omhandler Kommunalbestyrelsernes videregivelse af enkeltoplysninger m.v. til private Undertegnede anmoder med henvisning til omtalte Lov om oplysninger vedrørende følgende slægtninge: Min [slægtning-betegnelse] [Navn], født [evt. dato] [evt. sted], død [evt. dato] [evt. sted]. Forældre var [Navn], født [evt. dato] [evt. sted], død [evt. dato] [evt. sted] og [Navn], født [evt. dato] [evt. sted], død [evt. dato] [evt. sted]. Følgende ønskes oplyst, med henvisning til 1) Samtlige navne, herunder tidligere navne. Forhåbentlig er ovennævnte oplysninger tilstrækkeligt til at opfylde de betingelser, som nævnes i §42 Stk. 6: Med venlig hilsen Redigeret af Find-Relation - 17-Aug-2008 kl. 09:28 |
|
kasper
Newbie Medlem siden: 22-Okt-2008 Status: Offline Point: 0 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Vil det sige at hvis man søger oplysninger om en afdød efter §42, så skal man max. betale 52,- per forespørgsel?
-Jeg kan nemlig se, at Københavns Kommune kræver 415,- i timen for de oplysninger. Mvh. Kasper. |
|
Find-Relation
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indlæg
Besøg medlems hjemmeside
Føj til venneliste
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej Kasper
Personlig har jeg ikke kendskab til eller erfaring med, hvad Kommunerne opkræver for at formidle sådanne oplysninger. Ved en hastig gennemlæsning af bestemmelserne er jeg heller ikke i stand til at svare kvalificeret på dit spørgsmål.
Selv har jeg kun benyttet denne fremgangsmåde i et enkelt tilfælde, hvor jeg kontaktede Broager Kommune i Sønderjylland, og da blev der ikke opkrævet betaling.
Med venlig hilsen
Ole Dalsgaard Jensen
|
|
Besvar | |
Tweet
|
Skift forum | Forum tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |