Find-Relation Websted
Forum start Forum start > Slægtsforskning > Gorm Den Gamles Slægt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Generationer før/efter Gorm Den Gamle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Generationer før/efter Gorm Den Gamle

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 3,50  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Find-Relation Se drop down
Admin Group
Admin Group


Medlem siden: 08-Jan-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Find-Relation Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Generationer før/efter Gorm Den Gamle
    Sendt: 12-Dec-2004 kl. 03:19

Flere steder på Internettet findes slægtssider, som kan føres tilbage til Gorm Den Gamle. Jeg er også stødt på flere steder, hvor der er omfattende oplysninger om Gorm Den Gamles slægt.

Mit umiddelbare indtryk er, at der er en del forskelle på, hvorledes slægten er beskrevet. Jeg har nu på Find-Relation oprettet et Familie Websted, som kommer til at omfatte nogle af generationerne før og efter Gorm Den Gamle.

Ved beskrivelsen af de enkelte personerne vil jeg efterhånden lave link til websteder, hvor der findes omtale af personerne og deres slægtsforhold.

Her i dette Forum håber jeg samtidig, at besøgende vil bidrage til at afdække slægtsforholdene, så de kommer så tæt på virkeligheden som overhovedet muligt.

Foreløbig links:
Kongerækken

Anetavler Gorms efterkommere:
Bjørn's Genealogy (Bjørn Arne Skinnerup) - hvor der kan downloades GEDCOM fil med mindst 5000 efterkommere
Kofoed.org - som formentlig fokuserer på konkrete slægtsgrene
Birgit Holst Jensen - Efterkommer til Gorm Den Gamle, Hans Tausen m.fl.
Anne Mette Poulsen

Anetavler incl. Gorms forfædre
Nis-Edwin List-Petersen
Treetracer
I øjeblikket skal oplysningerne tages med meget stort forbehold, indtil jeg finder en "fællesnævner" for de efterhånden mange kilder, jeg efterhånden støder på.


Redigeret af Find-Relation - 20-Mar-2007 kl. 21:53
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.18
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.